Wdrożenia Comarch ERP Optima: Pomożemy Ci w tym procesie

Comarch_ERP_Optima_logo

Wdrożenie systemu ERP może wydawać się skomplikowane, ale nie musi tak być!

Jak dobrać zakres licencji Comarch ERP Optima?

System Comarch ERP Optima daje spore możliwości, ale wdrożony i dobrany nieprawidłowo przeszkadza w pracy zamiast pomagać. Firmy, które rozważają zakup i wdrożenie Optimy zazwyczaj pracują nieefektywnie lub na źle dobranym oprogramowaniu.

Dobór licencji Optimy, powinien być ściśle powiązany z zakresem działalności przedsiębiorstwa. Pierwszym krokiem jest określenie, które z wymienionych obszarów funkcjonują w firmie oraz ile osób pracuje w nich na co dzień:

  • sprzedaż,
  • zakupy,
  • obieg dokumentów,
  • magazyn,
  • produkcja,
  • analizy i raporty,
  • księgowość,
  • HR.

Następnym krokiem jest określenie zapotrzebowania na licencje konkretnych modułów np. ilu pracowników będzie jednocześnie pracować w module kadry i płace. Analizujemy w ten sposób po kolei wszystkie moduły z cennika przypisując odpowiednią ilość osób.

Alternatywnie można liczyć zapotrzebowanie na moduły wychodząc od zapotrzebowania pracownika odpowiadając na pytanie “Dostępu do jakich modułów potrzebuje pracownik do wykonania powierzonych obowiązków”. Warto się zastanowić czy wszyscy pracownicy potrzebują dostępu do systemu jednocześnie?

Jakie moduły Comarch ERP Optima wdrażamy?

Moduł dostępowy Kasa/Bank

Faktury

Detal

Handel

Księga handlowa

Księga podatkowa

Środki trwałe

Płace i Kadry

CRM

Analizy BI

Serwis

Obieg dokumentów

Dobierz odpowiednie moduły Optimy!

Jak przygotować firmę na wdrożenia Comarch ERP Optima?

Podstawą sukcesu wdrożenia systemu Comarch ERP Optima jest zaangażowanie zespołu po stronie klienta. Zbudowanie zaufania zespołu jest możliwe tylko jeśli pracownicy wiedzą po co wdrażamy system w naszej firmie oraz jak ułatwi codzienne funkcjonowanie. Dlatego warto zaangażować pracowników w rozpisanie niedoskonałości obecnego funkcjonowania i prezentację jak można działać w systemie, którego wdrożenie jest rozważane.

Kluczowy w projekcie jest kierownik projektu po stronie firmy, w której wdrażany jest system ERP. Koordynuje pracę zespołu wdrożeniowego, komunikuje się na bieżąco z firmą wdrożeniową oraz dba o przyjęte w planie wdrożenia terminy.

Proces wdrożenia Comarch ERP Optima

Analiza przedwdrożeniowa

Analiza przedwdrożeniowa skupia się na:

  • ocenie obecnych procesów biznesowych,
  • identyfikacji celów organizacji,
  • określeniu wymaganych funkcjonalności systemu ERP,
  • określeniu budżetu i zasobów,
  • opracowaniu planu wdrożenia.

Przygotowany dokument analizy przedwdrożeniowej przekazywany jest do weryfikacji oraz zatwierdzenia. Dokument zawiera harmonogram opisujący kolejne kroki i etapy wdrożenia.

Instalacja i konfiguracja oprogramowania

Oprogramowanie Comarch instalowane jest na wyznaczonych stanowiskach. Podczas instalacji następuje konfiguracja systemu zgodnie z zatwierdzonym dokumentem analizy przedwdrożeniowej.

Migracja danych

Dane, zgodne ze schematami migracji, są importowane do skonfigurowanego oprogramowania. Dokładna migracja danych jest kluczowa podczas wdrożenia.

Szkolenie pracowników

Szkolenie przeprowadzane jest na podstawie dostarczonych instrukcji stanowiskowych. Zakres instrukcji jest adekwatny dla użytkowników systemu.

Uruchomienie systemu ERP

Wszystkie wdrożone moduły systemu ERP uruchamiane są jednocześnie. Przeszkoleni pracownicy zaczynają wykonywać codzienne obowiązki w systemie.

Asysta powdrożeniowa

Po uruchomieniem systemu ERP konsultanci są dostępni jako wsparcie użytkowników systemu. Wsparcie może odbywać się osobiście w siedzibie klienta lub zdalnie.

Jakie inne systemy wdraża ERP Advisor?

Comarch ERP XL

Comarch ERP XL to modułowe oprogramowanie do zarządzania przedsiębiorstwem. Jest to rozwiązanie dedykowane średnim i dużym firmom. 

Comarch ERP XT

Comarch ERP XT to intuicyjny program do zarządzania małą firmą lub JDG w obszarach fakturowania, księgowości, sprzedaży i magazynu. 

    Wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażam zgodę na otrzymywanie mailowo informacji handlowych wysyłanych przez erpadvisor.pl.

    Napisz do nas​

    Sprawdź jak szybko odpowiadamy.

    FAQ - najczęściej zadawane pytania

    Tak, szkolenie jest ważnym elementem wdrożenia.

    To zależy jak szybko chcesz wdrożyć system. Dobrze założyć na wdrożenie 4h w tygodniu.

    Można korzystać z modułów Optimy, które zostały w pełni skonfigurowane.

    Tempo wdrożenia, szkolenia oraz spotkania są ustalane z kierownikiem projektu po stronie klienta.

    Raportowanie projektu odbywa się cyklicznie w uzgodnionej formie i odstępach czasowych. Klient informowany jest o postępach, opóźnieniach oraz zagrożeniach.

    Większość realizowanych wdrożeń odbywa się stacjonarnie.

    Można ale jest ryzykowne i czasochłonne.

    Jeśli nie jesteś pewny to możesz skorzystać z wersji demo.

    Podczas bezpłatnej konsultacji doradzimy jaki zakres godzin będzie rekomendowany.

    Tak, ogólne warunki usług określają zasady współpracy i przechowywania danych.

    Tak wdrożenia są dodatkowo płatne zgodnie z cennikiem.

    Tak, w ramach OWU zobowiązujemy się do zabezpieczania danych.

    Wdrożenie poprowadzi konsultant, którego profili kompetencji odpowiada potrzebom klienta.

    Czas trwania wdrożenia zależy od następujących czynników: zakresu wdrożenia, skomplikowania procesów oraz zaangażowania zespołu klienta. Najmniejsze instalacje Optimy potrafią zająć 2 dni robocze. Większe rozbudowane projekty potrafią trwać 3 miesiące.

    Kluczowe kroki we wdrożenia ERP obejmują: analizę potrzeb, planowanie, konfigurację systemu, testowanie, szkolenie użytkowników oraz uruchomienie systemu.

    Organizowane jest spotkanie, na którym omawiane są przyczyny problemów. Następnie powstaje plan naprawczy, który jest wdrażany po akceptacji klienta.

    rzełącznika

    Nieprawidłowe wdrożenie systemów klasy ERP może skutkować:

    • przekroczeniem terminów i budżetów,

    • niechęcią do pracy w systemie, spadkiem zaangażowania oraz wydajności pracowników,

    • niedopasowaniem do potrzeb firmy, brakiem funkcjonalności lub nadmierną ilością niepotrzebnych funkcji,

    • spadkiem wydajności procesów, powstawaniem blokad uniemożliwiających płynną pracę,

    • niespełnieniem celów wdrożenia.