Słownik ERP

Język techniczny w obszarze systemów ERP jest zawiły i skomplikowany z uwagi na złożoność zagadnienia. Dlatego przygotowaliśmy listę skrótów, które chcemy krótko wyjaśnić.  

APS - Advanced Planning and Scheduling

Narzędzie do zaawansowanego planowania i układania produkcji. Optymalizuje produkcję w celu poprawy wydajności. 

API - Application Programming Interface

Zestaw reguł i protokołów do komunikacji i wymiany danych pomiędzy aplikacjami. Korzystając z API możemy łączyć system ERP z innymi rozwiązaniami, które funkcjonują we firmie. C 

BI - Business Intelligence

Narzędzia do zbierania, analizy i prezentacji danych biznesowych. Głównym celem BI jest wsparcie osób decyzyjnych w ocenie realizacji strategii oraz planowaniu.  

BOM - Bill of Materials

Lista surowców i półproduktów potrzebna do wyprodukowania wyrobu gotowego. 

BPM - Business Process Management

Metodologia analizy, projektowania, monitorowania oraz poprawy procesów biznesowych we firmie. BPM poprawia w sposób ciągły procesy biznesowe.

CRM - Customer Relationship Management

System zarządzania relacjami z klientami, który pomaga firmom w organizacji, automatyzacji i synchronizacji sprzedaży, marketingu, obsługi klienta oraz wsparcia technicznego w celu poprawy satysfakcji i lojalności klientów.

DMS - Document Management System

System informatyczny do zarządzania obiegiem dokumentów we firmie. 

EDI - Electronic Data Interchange

System do standaryzacji elektronicznej wymiany dokumentów. EDI pozwala automatycznie przesyłać np. zamówienia, faktury i inne dokumenty handlowe. 

ERP - Enterprise Resource Planning

Zintegrowany system informatyczny wspomagający zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa poprzez koordynację i automatyzację kluczowych procesów biznesowych, takich jak finanse, produkcja, sprzedaż i logistyka.

FIFO - First In, First Out

Metoda zarządzania magazynem, w której najdłużej przechowywane zapasy odpuszczają magazyn jako pierwsze. 

HRM - Human Resource Management

System informatyczny do zarządzania zasobami ludzkimi. Podstawą systemu jest portal pracowniczy, który pozwala pracownikom samodzielnie zarządzać swoimi sprawami kadrowymi. 

JIT - Just In Time

Metoda Just In Time polega na takim ułożeniu produkcji oraz logistyki aby poziom utrzymywanych zapasów był możliwie jak najmniejszy.

KPI - Key Performance Indicators

Kluczowe wskaźniki wydajności i efektywności procesów. Mierzone,  kontrolowane i analizowane na bieżąco służą do poprawy procesów.

LIFO - Last In, First Out

Metoda zarządzania magazynem, w której najkrócej przechowywane zapasy odpuszczają magazyn jako pierwsze.

MES - Manufacturing Execution System

System do rozliczania realizacji planów  produkcyjnych i raportowania o awariach w czasie rzeczywistym. 

MRP - Material Requirements Planning

MRP to narzędzie do planowania potrzeb materiałowych na podstawie harmonogramów produkcji. System oblicza ilości surowców i półproduktów potrzebnych do realizacji produkcji.

QMS - Quality Management System

System do dokumentacji realizacji procesów z obszaru kontroli jakości. QMS pomaga spełniać wymogi jakościowe wynikające z przepisów oraz standardów branżowych.

ROI - Return on Investment

Zintegrowany system informatyczny wspomagający zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa poprzez koordynację i automatyzację kluczowych procesów biznesowych, takich jak finanse, produkcja, sprzedaż i logistyka.

SaaS - Software as a Service

Oprogramowania udostępniane jak usługa. Zazwyczaj w modelu SaaS występuje opłata abonamentowa za oferowanego produktu.

SCM - Supply Chain Management

Zarządzanie łańcuchem dostaw od surowców po wyroby gotowe. SCM łączy procesy zaopatrzenia, magazynowa, produkcji i transportu w celu poprawy terminowości produkcji oraz dostaw. 

SLA - Service Level Agreement

Umowa między dostawcą usług a klientem określająca takie aspekty jak: czas odpowiedzi, czas naprawy oraz inne kryteria związane z jakością dostarczanych usług. 

SOP - Standard Operating Procedure

Zestaw instrukcji, które krok po kroju opisują standard realizacji procesów i zadań w organizacji. Głównym celem wprowadzania instrukcji jest redukcja błędów oraz zapewnienie jakości. 

TCO - Total Cost of Ownership

Całkowity koszt posiadania w przypadku systemów ERP uwzględnia: koszt zakupu licencji, koszt wdrożenia, koszt szkoleń, koszt infrastruktury IT, koszt roboczogodzin pracowników podczas wdrażania systemu, koszt użytkowania, koszt aktualizacji. 

WMS - Warehouse Management System

Oprogramowanie do zarządzania i realizacji operacji magazynowych. Systemy WMS pomagają optymalizować wykorzystanie przestrzeni magazynowej oraz poziom zapasów. 

    Wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażam zgodę na otrzymywanie mailowo informacji handlowych wysyłanych przez erpadvisor.pl.

    Zapraszamy do kontatku

    Oddzwonimy tego samego dnia z przygotowaną koncepcją.