Jak przeprowadzamy wdrożenia Comarch ERP XL?

Wdrożenie systemu ERP może wydawać się skomplikowane, ale nie musi tak być!

System ERP jako nieodłączne narzędzie w nowoczesnej firmie

Nowoczesne firmy potrzebują precyzyjnych danych z każdego obszaru firmy. System klasy ERP (enterprise resource planning) łączy procesy operacyjne z wielu działów, od zarządzania finansami, poprzez magazynowanie, aż po planowanie i produkcję. Korzystają z niego pracownicy wszystkich szczebli oraz kadra zarządcza.

Jak przygotować się do wdrożenia systemu ERP?

System ERP jest narzędziem informatycznym, które samo w sobie nie usprawni funkcjonowania firmy. Dlatego podstawą sukcesu wdrożenia jest odpowiednie przygotowanie:

  • określenie mierzalnych celów biznesowych wdrożenia,
  • zmapowanie, które procesy biznesowe generują problemów w naszej firmie,
  • wybranie kierownika projektu odpowiedzialnego za wdrożenie systemu.

Wymienione etapy przygotowania można przeprowadzić samodzielnie lub skorzystać z firm doradczy specjalizujących się w usprawnianiu procesów i cyfryzacji biznesu.

Proces wdrożenia Comarch ERP XL

Analiza przedwdrożeniowa

Analiza przedwdrożeniowa skupia się na ocenie obecnych procesów biznesowych z perspektywy zarówno zarządu jak i pracowników. Proces analizy skład się z następujących etapów:

Spotkanie – badanie potrzeb

  • Zmapowanie i ocena stanu obecnego,
  • Określenie celów wdrożenia,
  • Określenie wymaganych funkcjonalności systemu ERP.

Analiza

  • Omówienie wymagań,
  • Przygotowanie propozycji rozwiązań,
  • Przygotowanie listy pytań dodatkowych.

Spotkanie – omówienie rozwiązań

  • Omówienie proponowanych rozwiązań,
  • Zebranie feedbacku,
  • Przedstawienie propozycji harmonogramu wdrożenia,
  • Ustalenie priorytetów.

Podsumowanie

  • Przekazanie dokumentu analizy,
  • Przygotowanie wyceny i dalszych rekomendacji.

Instalacja oprogramowania

Wdrożeniowcy ERP Advisor instalują oprogramowanie na wyznaczonych przez Ciebie stanowiskach lub w chmurze Comarch. Podczas instalacji system jest prekonfigurowany co umożliwia uruchomienie programu na serwerze oraz stacjach roboczych.

Wstępna konfiguracja oprogramowania

Oprogramowanie konfigurowane jest zgodnie z zatwierdzonym dokumentem analizy przedwdrożeniowej.

Migracja wstępna

Pracownicy z poszczególnych działów przygotowują dane, zgodnie ze schematami migracji, które zostaną przeniesione do wstępnie skonfigurowanego systemu.

Szkolenie pracowników

Szkolenie z realizacji procesów w Comarch ERP XL przeprowadzane jest dla grup użytkowników. Pracownicy otrzymują instrukcje stanowiskowe dopasowane do zakresu obowiązków.

Docelowa konfiguracja oprogramowania

Oprogramowanie konfigurowane jest zgodnie z uwzględnieniem powstałych podczas procesu wdrożenia dodatkowych wymagań oraz uwag.

Migracja docelowa

Przed uruchomieniem systemu ERP następuje migracja aktualnych danych operacyjnych.

Uruchomienie systemu ERP

Wszystkie wdrożone moduły systemu Comarch ERP XL uruchamiane są jednocześnie. Przeszkoleni pracownicy zaczynają wykonywać codzienne obowiązki w systemie.

Spotkanie zamykające

Spotkanie zamykające podsumowuje wdrożenie oprogramowania i służy do potwierdzenia protokołu odbioru wdrożenia.

Asysta powdrożeniowa

Po uruchomieniu systemu ERP firma wdrożeniowa zapewnia konsultantów do wsparcie użytkowników systemu. Wsparcie może odbywać się osobiście w siedzibie klienta lub drogą elektroniczną. Zaangażowanie przedsiębiorstwa w fazie po wdrożeniu jest konieczne dla zapewnienia ciągłego sukcesu systemu ERP.

Jakie inne systemy wdraża ERP Advisor?

Comarch ERP Optima

Comarch ERP Optima to wszechstronne oprogramowanie do zarządzania przedsiębiorstwem, zaprojektowane z myślą o małych i średnich firmach.

Comarch ERP XT

Comarch ERP XT to intuicyjny program do zarządzania małą firmą lub JDG w obszarach fakturowania, księgowości, sprzedaży i magazynu.

    Wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny w celu obsługi niniejszego zgłoszenia. Wyrażam zgodę na otrzymywanie mailowo informacji handlowych wysyłanych przez erpadvisor.pl.

    Napisz do nas​

    Sprawdź jak szybko odpowiadamy.

    FAQ - najczęściej zadawane pytania

    Wdrożenie zazwyczaj odbywa się w siedzibie klienta.

    Wdrożenie prowadzi konsultant, którego profili kompetencji odpowiada potrzebom klienta oraz specyfice firmy.

    Czas trwania wdrożenia zależy od następujących czynników: zakresu wdrożenia, ilości linii biznesowych i skomplikowania procesów klienta oraz zaangażowania zespołu klienta.

    Kluczowe kroki obejmują: analizę potrzeb, planowanie, konfigurację systemu, testowanie, szkolenie użytkowników oraz uruchomienie systemu. W trakcie analizy potrzeb, często proponowane jest dedykowane rozwiązanie, które najlepiej odpowiada specyficznym wymaganiom biznesowym klienta. Każdy z tych etapów jest istotny dla skutecznego wdrożenia ERP.

    Raportowanie projektu odbywa się cyklicznie w uzgodnionej formie i odstępach czasowych. Klient informowany jest o postępach, opóźnieniach oraz zagrożeniach.

    Organizowane jest spotkanie, na którym omawiane są przyczyny problemów. Następnie powstaje plan naprawczy, który jest wdrażany po akceptacji klienta.

    Nieprawidłowe wdrożenie systemów klasy ERP może skutkować:

    • przekroczeniem terminów i budżetów,

    • niechęcią do pracy w systemie, spadkiem zaangażowania oraz wydajności pracowników,

    • niedopasowaniem do potrzeb firmy, brakiem funkcjonalności lub nadmierną ilością niepotrzebnych funkcji,

    • spadkiem wydajności procesów, powstawaniem blokad uniemożliwiających płynną pracę,

    • niespełnieniem celów wdrożenia.